Keely Reemtsen vidám festészete
Az amerikai Keely Reemtsen festményeinek fej nélküli nőalakjai különös érzést keltenek.
Az amerikai Keely Reemtsen festményeinek fej nélküli nőalakjai különös érzést keltenek.
A hét végéig látható még a Kovács Gábor Művészeti Alapítvány által sorozatban nyolcadik alkalommal megrendezett...
A tárlat, amely a Magyar Nemzeti Galéria és a Mosoly Otthon Alapítvány együttműködésében valósul meg, a helyzetükből...
A dombormű a Tageszeitung (röviden Taz) nevű napilap épületén látható, és Peter Lenk szobrász alkotása.
Minden előzetes várakozást felülmúló eredménnyel zárult a Sotheby's Peter Stuyvesant gyűjteményéből rendezett amszterdami árverése, amelyen háború utáni és kortárs művészeti alkotások kerültek kalapács alá.
Az aukciós cég egy Giacometti-szobor 104,3 millió dolláros (20,5 milliárd forintos), minapi árverési rekordja után...
A műanyag kertitörpék látványa, bármennyire giccses is, elfogadott bárhol a világon. Ha azonban egy plasztik kertitörpe náci tisztelgésre emeli kezét, kitör a botrány. A németországi Straubingban mindjárt több mint ezer ilyen törpét állított ki egy művész.
Fülöp Gábor szobrászművész nyerte el idén a Kovács Gábor Művészeti Alapítvány Kogart-díját, amely egy évre szól és havi 100 ezer forint juttatást jelent - jelentette be a Kogart Ház hétfőn.
Magyar művet ítélt legjobbnak a franciaországi Montrouge-ban, a Jeune Création Contemporaine (Fiatal Kortárs Alkotás) elnevezésű utazó biennále nemzetközi zsűrije: a Növekedési struktúrák, az anyag metamorfózisai című szobor négy alkotójának péntek este Patrick Devedjian gazdaságélénkítési miniszter, Hauts-de-Seine megye tanácsának elnöke adta át a kiállítás megnyitóján az ezer eurós pénzjutalommal, egy több hónapos külföldi ösztöndíjjal, valamint egy önálló kiállítással járó fődíjat.
A Gálik András és Havas Bálint alkotta Kis Varsó nyerte el első alkalommal a bruttó ötmillió forinttal járó Aviva Képzőművészeti Díjat; az 500 ezer forintos közönségdíjat Benczúr Emese vehette át a Műcsarnokban kedden este. Egyre inkább érvényesül idehaza is a trend: a nagy cégek a kortárs művészet felé fordulnak. Válság idején is.
Akarhat-e többet egy művész annál, mint hogy műve telibe találja a társadalom aktuális állapotát? Neurózisait, problémáit. Gerhes Gáborral megtörtént. Szobra, amelyet a debreceni MODEM-ben állított ki, és Kósa Lajost ábrázolja, ilyennek bizonyult. Gerhes eddigi művei is telitalálatok voltak, csak nem lett belőlük botrány. "Mindössze" az elmúlt 15 év egyik legfontosabb magyar művészévé tették.
Rendhagyó kiállítással hívják fel a figyelmet fiatal német egyetemisták az öngyilkosság jelenségére Berlin központjában. A súlyos téma az öngyilkosság megelőzésének napja, szeptember 10. előtt került terítékre Németországban, ahol évente mintegy kilencezer ember vet véget önkezével életének.
Mar Del Plata-tól Acapulcóig járta végig a tengerparti strandokat Martin Parr brit fotográfus. Playas című albuma a turisták és a helyiek félmeztelen keveredését, a testek és jellemek zsibvásárát mutatja. És annyira ismerős; ugyanolyanok vagyunk Siófoktól Mexikóig?
Napjaink szorult gazdasági helyzetében ritkaság, hogy egy kereskedelmi galéria profilt bővítsen, és egyre-másra színes katalógusokat adjon ki. A Ráday Galéria viszont éppen ezt teszi; rövid időn belül már a második kötetet jelentette meg az általa életre hívott Mai magyar fotóművészet című sorozatból. Az első kiadvány Gerhes Gábor munkásságát mutatta be, megjelenésével párhuzamosan pedig a Vintage Galéria állította ki a művész legújabb munkáit.
A helyszín azonos, talán tisztább, mint az előző években, és a művek elrendezése is átláthatóbb, ám ennek ellenére egyértelműen csalódás a Flash Art negyedik évadja. Ennek ellenére – néhány alszekció miatt – Prágában járva érdemes ellátogatni a Karlín negyedbe.
A szélsőjobb dühöngött, a rendőrség garázdaságért eljárást indított: egy brit képzőművész és magyar kurátora egy budapesti szobrot műanyag emberi végtaggal egészítettek ki. Közben a szobor már nem is állhatna ott, ahol áll. A XII. kerületi turulról van szó. De kell-e törődnie művésznek és kurátornak a közeggel, a heves reakciókkal, ha hozzányúlnak egy ilyen szoborhoz?
A filmkészítőként ismert Forgács Péter Col Tempo című munkája szerepel idén a nagy kortárs képzőművészeti seregszemlén, a Velencei Biennálé magyar pavilonjában. A Rényi András kurátorral közösen jegyzett munka egy eredeti náci fajbiológiai kutatási anyagra épül. A Műértő kritikusa Velencében járt.
Banksy, a híres-hírhedt brit utcaművész bebocsáttatást nyert egy művészeti intézmény falai közé? Bizonnyal így is interpretálható a dolog: egy street art művész kiállítása a "rendes" múzeumban. Bristol most keblére öleli fenegyerekét.
A kérdés a szó szoros értelmében a levegőben lóg: Peter Fischli és David Weiss ezt a címet adta a közkedvelt Retiro parkban látható installációjának és a hozzá kapcsolódó múzeumi kiállításnak. A Madrid központjában fekvő, több mint 100 hektár kiterjedésű zöldterület fő látványosságai közé tartozik az 1887-ben eredetileg pálmaháznak készült Kristálypalota, amely ma a Reina Sofía Múzeum irányításával a város egyik legérdekesebb kiállítási helyszíne.
Két helyen még látható Eperjesi Ágnes háromhelyszínes kiállítása. A koncepció önmagában is ritka jelenség kortárs művészeti életünkben. Különösen, ha hozzászámítjuk, hogy a tárlatokon nem egyetlen tematika önmagát kergető körbejárásáról van szó. Még ha első pillantásra ez nem is olyan evidens.